Kupuj szybko bez zakładania konta!  

telewizja przemysłowa

Strona główna  »  Artykuły  »  telewizja przemysłowa


Monitoring w komunikacji publicznej cz. 1


Obserwowanie, nagrywanie i przesyłanie obrazów w monitoringu standardowym nie jest problemem. Problem występuje jeśli chcemy korzystać z tych funkcji w „ruchu". Mobilne rejestratory to nie tak do końca „kopie" swoich stacjonarnych braci.

Monitoring w komunikacji publicznej cz. 1


Obserwowanie, nagrywanie i przesyłanie obrazów w monitoringu standardowym nie jest problemem. Problem występuje jeśli chcemy korzystać z tych funkcji w „ruchu". Mobilne rejestratory to nie tak do końca „kopie" swoich stacjonarnych braci.

Transport publiczny jest tym co napędza współczesne miasta, jest niczym krew w wielkim organizmie miejskim, określa ekonomiczny postęp. Jak podaje Amerykańskie Stowarzyszenie Transportu Publicznego, transport publiczny nie tylko pozytywnie wpływa na środowisko naturalne, ale również jest wart 41 bilionów dolarów, codziennie w Stanach korzysta z niego ok. 14 milionów amerykanów.

Podróżowanie transportem publicznym jest o 79 razy bezpieczniejsze niż przemieszczanie się autem. Wkład w te statystyki mają mobilne systemy monitoringu, pod obserwacją znajdują się obszary w pojeździe jak i na zewnątrz ( brak martwych punktów ).

Z dobrodziejstw monitoringu już od dawna korzystają linie lotnicze. Załoga, pasażerowie jak i infrastruktura są pod jego ciągłą obserwacją.

Podstawową różnicą pomiędzy standardowymi rejestratorami a tymi mobilnymi jest taka, że w przypadku stacjonarnych nie ma konieczności zbytnio przejmować się kompresją obrazu, gdyż ilość dostępnego miejsca jest dużo większa niż ma to miejsce w systemach mobilnych.

Czynnikiem wyróżniającym mobilny monitoring jest liczba kanałów, która jest często mniejsza niż 16.

Jak twierdzi Kevin Huang, menadżer w firmie Everfocus Electronics, w autobusach miejskich najczęściej używany jest tylko jeden kanał (4 lub 8, w skrajnych sytuacjach np. w wagonach metra ). Kluczowym warunkiem w tych systemach jest kompresja, niektórzy użytkownicy wymagają jedynie jednodniowej archiwizacji, ale często jest tak, że czas rejestracji wydłuża się do kilku dni między innymi z powodu przemieszczania się pojazdów. Konsekwencją tego jest rezygnacja z jakości obrazu na rzecz dłuższej rejestracji.

Jednak jak podaje Henry Liu, dyrektor techniczny firmy Chateau Technical: „Nasze produkty V Guard używają wysokiego standardu kompresji H.264. To zapewnia zachowanie wysokiej jakości obrazu przy maksymalnej ilości klatek".

Standard H.264, jest idealnym rozwiązaniem w mobilnych rejestratorach powiedział Jack Cabassco dyrektor zarządzający firmą Aventura Technologies. Choć wielu producentów uważa że standard JPEG 2000, w zupełności nadaje się do zastosowań mobilnych.

Zastosowania bezprzewodowe, swamp-dyski, połączenia USB i inne szybkie metody przesyłania danych są szczególnie wygodną metodą w rejestratorach mobilnych, połączenie tych zalet z prostotą użytkowania to klucz do sukcesu.

Urządzenia muszą być również szczególnie odporne na wstrząsy, a często także posiadać zabezpieczenia przed pyłem i kurzem, nie mówiąc już o wytrzymałości na różnice temperatur. W kwestii zasilania nie jest najgorzej, jako że w sposób „naturalny" urządzenia czerpią energię z pojazdu, choć zdarzają się wyjątki - są pewne obszary i sytuacje, w których rejestratory muszą posiadać własne źródła zasilania.

Zródło: 4safe.pl